Απλά διατροφικά tips για να νικήσετε τις φλεγμονές



Τι κοινό έχουν η καρδιοπάθεια, η παχυσαρκία, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η ουρική αρθρίτιδα, το άσθμα και άλλες χρόνιες ασθένειες; Μα φυσικά τη φλεγμονή!

Υπάρχουν δύο είδη φλεγμονής που εκδηλώνονται στο σώμα: η οξεία (μικρής διάρκειας) και η χρόνια (μεγάλης διάρκειας). Μια οξεία φλεγμονή είναι χρήσιμη και απαραίτητη για την αντιμετώπιση μιας λοίμωξης ή την επούλωση ενός τραύματος, ωστόσο η χρόνια αποτελεί παράγοντα κινδύνου για μεγάλη γκάμα παθήσεων, όπως αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Για την αντιμετώπιση της χρόνιας φλεγμονής, σημαντικότατο ρόλο παίζει η διατροφή κι αυτό γιατί τα βακτήρια που ζουν φυσιολογικά στο πεπτικό σύστημα απελευθερώνουν χημικές ουσίες που είτε εντείνουν είτε καταστέλλουν τις φλεγμονές. Τα είδη των βακτηρίων που ζουν στο πεπτικό αλλά και τα είδη των χημικών ουσιών που αυτά θα απελευθερώσουν καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα των τροφών που καταναλώνουμε.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ συνιστούν τις τρεις παρακάτω κατηγορίες προϊόντων με απώτερο στόχο τον περιορισμό της φλεγμονής στο σώμα και την καλύτερη προστασία από χρόνιες παθήσεις:

Φρούτα & λαχανικά: Τα περισσότερα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν έντονα χρώματα παρέχουν σε μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, ουσίες που δρουν προστατευτικά για τον οργανισμό και συνδέονται με χαμηλότερους δείκτες φλεγμονής.

Ξηροί καρποί & σπόροι: Μελέτες έχουν δείξει επανειλημμένα ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών, όπως τα αμύγδαλα και τα καρύδια, και σπόρων, όπως ο λιναρόσπορος και οι σπόροι τσία, οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα, καθώς και με μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη.

Καφές, κακάο & πράσινο τσάι: Οι πολυφαινόλες του καφέ και τα φλαβονοειδή του κακάο έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες είναι επίσης το πράσινο τσάι.

onmed.gr



Source link